HTML

Gödöllő, Röges utca

Gödöllő, Röges utca. A Röges városrész "fő" utcája. Főutca. Szószerint.

Friss topikok

  • judit1: Ez is valami de gyakrabban kellene ellenőrzést végezniük az utcában ahhoz,hogy a rögest elkerülő ú... (2010.04.07. 14:29) Traffipax hírek

Linkblog

2012.10.13. 23:09 M3 János

Új szelek fújnak...

r_ges_1_1350162377.jpg_439x238

2012. október 13. Nagy nap ez a mai. Remény keltően sokan, közel harmincan töltöttük együtt az estét. Órákon keresztül kerestük a megoldást, egy kerékpáros barát Röges utcáért.
Elhatározásra jutottunk. A tetteken a sor.

Szólj hozzá!

Címkék: barát kerékpáros Röges utca


2011.05.25. 23:09 M3 János

Egy fél lépés előre

 2011-05-25, Gödöllő, Városház

A napokkal korábban postázott meghívók szerint került megrendezésre a Röges utcaiak biztonságáért fórum. Pintér Zoltán alpolgármester és Guba Lajos képviselő urak vendégei lehettünk, közel harmincan jöttünk el a Röges utcából.
Az alpolgármester úr szavaiból kiderült: az utcánk biztonságát célzó beruházásokat tudják segíteni, de a város egyedül nem vállalhatja magára a költségeket. A beszélgetés során rögzítettük, hogy a városvezetés az utcabeliekre hárítaná a megépítendő fekvőrendőrök, esetleg más forgalom csillapító eszközök tervezési és kivitelezési költségeit, míg a közös kasszából fedezhetnénk az engedélyeztetés és a járulékos kiadásokat.
Közülünk néhányan jobbnak tartották volna, ha a város az autópályával párhuzamosan megépítendő tehermentesítő út, vagy a Dózsa György utcát az Éva utcával összekötő utak kivitelezését valósítaná meg. Volt aki a fekvőrendőrök szükségességét vonta kétségbe, volt aki az alpolgármester úr hozzáállását kritizálta.
Személy szerint örülök, hogy igen sokan támogatják az összefogást, hogy megakadályozzuk a megsokszorozódó forgalom okozta rongálódást, a féktelen száguldozást. Sokan gondolták úgy, hogy végre tehetünk azért, hogy a telkünkről az utcánkra kilépve kisebb balesetveszélynek legyünk kitéve, mint ezidáig. A gyermekeink,  a családunk épségéről van szó, addig kell cselekednünk, amíg nem ér bennünket jóvátehetetlen kár.
Úgy éreztem a többség támogatja a fekvőrendőrök megvalósítását. Szerintem most a legfontosabb, hogy lehetőleg mindannyiunk, de legalább a többség véleményét megismerjük:

1. Szükségesnek tartja-e, hogy a Röges utcán átmenő forgalom nagyságát korlátozzuk? Igen vagy nem?
2. Szükségesnek tartja-e, hogy a Röges utcában fekvőrendőröket építsenek? Igen, vagy nem?
Nagyon fontos, hogy mindenki véleményét megismerjük, ezért minden ingatlan tulajdonos és vele együtt élő személy elhatározásának összegyűjtésére szükségünk van.
 

Szólj hozzá!

Címkék: rendőr tervezés építés kivitelezés fekvő


2011.05.07. 21:38 M3 János

A megoldás: 2011. május 25. 18 óra

 Mi minden történt már ezen a napon?
Íme:

Események

1571 – Az erdélyi rendek Báthory Istvánt választják fejedelemnek.
1940 – A civilizáció kriptája nevű időkapszula lezárásának napja.
1955 – A Kancsendzönga (tszf. 8586 m első megmászása George Band és Joe Brown hegymászók által.
1961 – John Kennedy kongresszusi bejelentésével megkezdődik az Apolló Hold-expedíciós program.
1975 – A nemzetközi gyermeknap alkalmából átadták Zánkán a balatoni úttörővárost.
1977 – A Csillagok Háborúja megjelenik a mozivásznokon.
1989 – A Népképviselők Gyűlése a Szovjetunió első – és egyben utolsó – elnökévé Mihail Gorbacsovot választja.
2002 – A China Airlines 611-es járatának katasztrófája
2008 – A Phoenix űrszonda leszáll a Mars felszínére.
2011- Megállapodás születik a Röges utcai fekvőrendőrök megépítésének ügyében

Szólj hozzá!


2010.09.21. 22:39 M3 János

Ami késik, az bizony múlik.

2010-08-24 A legutóbbi megbeszélésünk szerint várom a hivatali meghívót, de nem érkezik. Egy email-lel jelentkezek, hogy akkor "kezdhetjük"? Sajnos a lendület megtört, már a választások miatti készülődés nem ad esélyt a lakossági fórum megtartására.
Közben érkeznek a kampány anyagok a postaládánkba. Szinte valamennyi induló jelzi: a Röges utca forgalmát csillapítani kell. Támogatásban tehát nem lesz hiány, de vajon a kivitelezésre mikor kerül sor?
 

Szólj hozzá!


2010.09.21. 22:28 M3 János

Egy lépés előre, kettő hátra

2010-08-04 Telnek múlnak a hetek. Gyűjtjük a tapasztalatot a kihelyezett forgalom lassító táblákkal kapcsolatban. A rutinosabbak már gáz adással hajtanak el mellette, de akit meglep, az még mindig lassít.
Különben maga az útszűkület nem jelentős, mellettük is könnyen elhaladhat 1-1 autó. Ismerősök véleményét hallgatva a többségnek nem tetszik, hogy ilyen módszerrel akadályozzák a folyamatos forgalmat. Ha csak ezt veszem figyelembe, akkor nem hatástalan a dolog.
Július végén aztán meglepő fordulatot vesz a történet. Pintér Zoltán alpolgármester úr megkeresése és meghívása érkezik: új lehetőség megvalósítására van mód, találkozzunk.
Sajnos az első augusztus 3.-ra tervezett egyeztetés elmaradt, de augusztus 9.-én pótoltuk. Alpolgármester úr, Guba Lajos képviselő Kurucz úr és én voltunk jelen. Alpolgármester úr fővárosi példára hivatkozva bemutatott térkő burkolattal és "K" szegélyelemmel készített "fekvőrendőrt", ami a VÜSZI munkájával darabonként kb 80.000 Ft anyagköltséggel kivitelezhető.
A kivitelezéshez szükséges az utcabeliek hozzájárulása, amit fórum keretében nyerhetnénk el, ennek időpontját a nyári szabadságolások miatt augusztus 20-a utánra terveztük.
 

Szólj hozzá!


2010.04.07. 23:15 M3 János

Helyszíni egyeztetés

 

 Március utolsó napján, hűvös, szemerkélő időben jött létre az első Röges utcai találkozó. Pintér Zoltán alpolgármester úr, Guba Lajos képviselő úr, Rigó Zoltán szakigazgatási szakértő, valamint Zdenkó Pál VÜSZI vezető társaságában indult a munka.
Elébb Pintér Zoltán úr tartott rövid emlékeztetőt, fogalmazta meg céljainkat, majd meglepetésemre ( először azt hittem áprilisi tréfa ) bejelentette, hogy a Könczey úr ajánlatához képest nem kétoldali szűkítést, hanem több helyen kivitelezett félpályás útszűkítő mobil akadályok helyét fogjuk kijelölni, megtervezni.
A megdöbbentő változtatás indoka az volt, hogy a jogosítvánnyal rendelkező, de vezetni nem tudó gépjárművezetőket indokolatlanul tennénk ki balesetveszélyes helyzeteknek.
Én ezzel nem értek egyet, de mint hogy ez egy közösségi feladat és annak irányítása a polgármesteri hivatal irányítása alá tartozik, így elsőre egy próbát nekünk így is megér.
Persze, hogy mi volt az eredeti terv, arról itt olvashatnak:

− Sebesség csökkentő sávelhúzás 
A  pályaszűkítés  célja,  hogy  a  lakóterületi  kétirányú  forgalmú  utcákon  sebességcsökkentést érjünk el. Az útszűkítés hossza 5-10 méter, a szűkületben váltakozó irányú forgalom alakul ki, a kitérés lehetőségét meg kell hagyni. Útpályaszűkítés forgalomcsillapított utcák bejáratánál is kialakítható,  esetleg  pályaszintemeléssel  kombinálva.  Az  útpálya  szűkítését  középen elhelyezett szigettel vagy építménnyel is ki lehet alakítani. 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

A meglepően rövid egyeztetés Zdenkó Pál igéretével zárult: az ő vezetésével, irányításával kijelölésre kerülnek a mobil akadályok helyei, és azok beszerzése után kihelyezése is, minderre a Húsvéti ünnepeket követő hetekben számíthatunk. Nagyon fontos tehát, hogy a kihelyezésre kerülő akadályok helye megváltoztatható lesz, amely figyelembe veszi a helyben lakók igényeit is.
Most már nincs más teendőnk, mint a tapasztalatok gyűjtése és az eredmények értékelése, hogy végleges, lehetőség szerint ideális megoldást találjunk.

Szólj hozzá!


2010.04.06. 23:50 M3 János

Traffipax hírek

 Közben megérkezett a februári büntetési statisztika a rendőrségtől: a télies, havas, csúszós úton 12 gyorshajtót csíptek nyakon és 7 Surin utcai tilosban közlekedőt. A büntetési összeg több százezer Forint.

1 komment


2010.04.06. 23:28 M3 János

Újabb baleset

 Kedves Pintér Zoltán Úr!


Múlt heti beszélgetésünk utáni reggelen újabb súlyos baleset történt a Röges utcában. Azt gondolom, hogy minden további halogatásnak borzasztó következményei lesznek. Kérem, tekintse meg fényképeimet, amit a helyszínen készítettem!
Várom szíves visszajelzését a tervezett forgalomcsillapító kihelyezése, a rendőrségi sebesség ellenőrzés ügyében!

 

Üdvözlettel:

Nagy János
Röges utca 27.

 

Tisztelt Nagy Úr!

Múlt heti beszélgetésünk óta egy hét sem telt el, s már várjuk a
különböző árajánlatokat, amelyeket bekértünk. Mivel ezt
ígértük, valamint az ideiglenes forgalom- és sebességlassító
"műtárgyak" kihelyezésének lehetőségét, már arra is van megoldási
javaslatunk.
Úgy gondolom, hogy ezek kihelyezése a jövő hét folyamán meg is
valósulhat. Ahhoz viszont ragaszkodom, hogy ezek helyét Önnel és Guba
Lajos önkormányzati képviselő úrral közösen határozzuk meg, mint ahogyan
ezek tapasztalatait is Önöktől várjuk majd, mert Önök élnek a Röges
utcában.
Mivel azonban a jövő hét minden programját nem látom még pontosan
előre, ezért hétfőn (engedelmével ezúton telefonon, mert ez nekem
egyszerűbb és gyorsabb) egyeztetek Önnel időpontot a Röges utcai
találkozásra.
Egyben magam is szeretném látni és érezni a lakossági szándék
komolyságát a megvalósítás, azaz a kivitelezés anyagi terheinek
vállalása ügyében - mint ahogyan azt személyesen többször is
beszéltük.
 Hétfőn jelentkezem, addig is maradok tisztelettel:

Pintér Zoltán

 
 

Szólj hozzá!


2010.04.06. 23:27 M3 János

Döntés az előkészítésről

 Pintér Zoltán gyermeke egészséges és a szabadásga is letelt, érkezik is egy levél:

Tisztelt Nagy Úr!

Elnézését kérem, hogy nem tudtam részt venni a megbeszélésen, mivel
kislányom megszületett, így szabadságon voltam.
Mai naptól ismét dolgozom, s tájékozódtam is az ügyben.

Mivel a hetem elég zsúfolt, ezért érdeklődöm tisztelettel, hogy március
18-án, csütörtökön 14 óra megfelel-e Önnek a személyes találkozóra?

Üdvözlettel:
Pintér Zoltán

Végre elhatározásra jutunk: megkiséreljük a forgalom csillapítást. Könczey úr javaslatára a két sáv egy helyen történő leszűkítését tartjuk legjobban megvalósíthatónak, ugyanis a járműveknek ezen a ponton kölcsönös udvariasság szerint kell megegyezniük a tovább haladás sorrendjéről, vagyis szinte kötelező a lassítás. Mondhatjuk ez az elmélet. A gyakorlatról sejtelmeink vannak, tehát komoly beruházás előtt célszerű próbát tenni. Egyrészt Könczey úr szerint legalább 5-6 helyen lenne szükségszerű a kersztmetszet csökkentés, másrészt azok helye, egymástól mért távolsága feltételez egyfajta kisérletezési próbát, legjobb ha mobil akadályok kihelyezésével szimuláljuk a megvalósításra váró helyzeteket.
Megbeszéltük, hogy a Vüszi, a hivatal munkatársa és Guba képviselő úr társaságában, ímmár a Röges utcában folytatjuk a tervezést.
 

Szólj hozzá!

Címkék: forgalom útszűkület csillapítás


2010.04.06. 23:07 M3 János

Szakértői egyeztetés

 Közel egy hónapra volt szükség a következő találkozó megszervezéséhez, íme a meghívó:

 
"Kedves Nagy Úr!
 
 
Elnézést, hogy eddig nem írtam, de Könczey úr, akivel találkozunk,
lábát törte. Most már mozgásképes, ezért ajánlom a március 2-át,
reggel 8 órát, itt, a Polgármesteri Hivatalban.
 
Üdvözlettel:
Pintér Zoltán"
 
A megbeszélt helyen, időben az alpolgármester úr gyermeke születése okán nem tudott megjelenni, de Berencz Ibolya főépítész és Könczey Gábor okleveles városi forgalomtervezési szakmérnök társaságában egyeztettük a lehetőségeket. ( Könczey Gábor jegyezte azt a városi közlekedési koncepciót, amelynek számomra legkedvesebb mondata: "További kiemelt figyelmet érdemlő helyek:
•  Röges utca – a TESCO miatt megnőtt a forgalom, amihez a lakók még nem szoktak hozzá. Szükség lenne forgalomcsillapító technika alkalmazására," )
Könczey úr kiselőadását hallgattuk meg a szóba jöhető forgalom csillapításra alkalmas technikai eszközökről:
1. Fekvőrendőr: 
2. Félpályás útszűkület
3. Egyenrangú útszűkület
 
A szakértő mindhárom lehetőség megvalósításának előnyeit, hátrányait ismertette, majd meggegyeztünk a következő tárgyalási forduló szükségességében az alpolgármester úrral kiegészülve.

Szólj hozzá!


2010.04.06. 22:51 M3 János

A rendőri szerepvállalásról

Az első találkozón szóba került a gyorshajtással szembeni hatósági fellépés is. Egy kedves lakótárs említette, hogy lehetőség van "maszek" traffipaxok alkalmazására is, amelynek lényege, hogy az önkormányzat szerződést köt a szolgáltatóval, amely a szabálysértők feljelentésével bevételhez juttatja a várost. Pintér Zoltán szerint megkezdődtek a tárgyalások egy üllői céggel, de gyors eredményre nem számíthatunk. Így "maradt" a hivatalos megoldás a helyi rendőrség. Mivel alpolgármesterünk másnapra éppen hivatalos volt Dr. Mihály István kapitányságvezetőhöz, így felkért kisérjem el.

A kora reggeli időpontban a kapitány, helyettese és Túróczi Attila Közlekedés Rendészeti Osztályvezető várt minket. A rövid, de tartalmas tájékoztatás eredményei: a kapitány rendszeres sebességellenőrzést, a Surin utca felől szabálytalanul érkezők megfékezését ígérte, továbbá kifejtette, hogy a térmegfigyelő hálózat kiépítését is maximálisan támogatja.

Szólj hozzá!


2010.04.06. 22:11 M3 János

Találkozó

2010 január 15.-én ezt a levelet kaptam: 

Kedves Nagy Úr!


Legutóbbi levélváltásunkra hivatkozva ajánlom Önnek a személyes
találkozót Guba Lajos önkormányzati képviselő úrral hármasban, mivel
álláspontunk nem mindenben egyezett, de a közös és mindannyiunk
számára megnyugtató megoldást keressük.
Ezért kérem, jelezzen vissza, hogy január20-án 11-13 óra között
kivételével aznap melyik lenne a legalkalmasabb időpont az Ön
számára, amikor a találkozót összehoznánk és megbeszélnénk a
legmegfelelőbb megoldást?

Tisztelettel:
Pintér Zoltán

Még ugyanezen a napon küldtem el válaszomat:

Kedves Pintér Zoltán Úr!

Köszönöm megtisztelő válaszát.
Természetesen az Ön által megadott napon ( jan.20. ) akár 10 órakor is szívesen élnék a lehetőséggel.
Mivel az előző levelemben feltett kérdésekre nem érkezett válasz, ezért kérem Önt, hogy a találkozónkra legyen szíves a kért dokumentumokba betekintést biztosítani!


Tudomásunk szerint a település szerkeszeti terv elkészítése szükséges volt a Röges utca gyűjtőútá minősítéséhez: mikor, milyen határozatban lett a Röges utca gyűjtőút?
1. Kérem, szíveskedjen  az idevonatkozó rendeletet illetve az ehhez kapcsolódó szakértői anyagot megmutatni!
2. Kérem, szíveskedjen megküldeni a szakhatósági engedély kérelmeket illetve az engedélyező határozatokat!
3. Tisztelettel kérdezzük Önt, hogy a Pro Urbe Kft által készített "Gödöllő város közlekedési koncepciója" -ban leírtaknak látják-e aktualitását, miszerint: "További kiemelt figyelmet érdemlő helyek:   Röges utca – a TESCO miatt megnőtt a forgalom, amihez a lakók még nem szoktak hozzá. Szükség lenne forgalomcsillapító technika alkalmazására, "
4. Történt-e valami szakmai megközelítése a felvetett probléma megoldásának?

Tulajdonképpen nem igazán értem, hogy a fenti két kérés teljesítése és a másik két kérdés megválaszolása miért igényel személyes egyeztetést, de biztosíthatom, ha Ön ebben látja a problémák megoldásának kulcsát, akkor önmagam és az utcánk érdekében örömmel találkozom Önökkel.
A pontos  helyszín és idő meghatározásával várom szíves válaszát!


Üdvözlettel:

Nagy János
Röges utca 27.

Az első eszmecserére a polgármesteri hivatalban került sor, Berencz Ibolya főépítész irodájában, hármasban az alpolgármester úrral. Pintér Zoltán úr összefoglalta az előzményeket, majd lehetőséget adott, hogy kiegészítsem az elhangzottakat. A lakótársak intelméből kiindulva a Röges utca, mint gyűjtőút lehetetlenségéről beszéltem, kiemelve, hogy egyetlen helyen sincs 22 méter széles ez az út, tehát jogszabályilag is képtelenség a státusza. Utána szóba hoztam az összegyűjtött tapasztalatokat, ötleteket.
Berencz Ibolya szerint hiába gyűjtőút az utcánk, attól még akár fekvőrendőr megépítésére is lehetőség van.
Pintér Zoltán alpolgármester úr javasolta, hogy közlekedési szakember bevonásával a következő alkalommal már konkrét célokat fogalmazzunk meg!

Szólj hozzá!


2010.04.06. 21:40 M3 János

Nem vagyok Don Quijote!

A Balesetek a Röges utcában témában írt és postaládákba kézbesített levelemre megannyi válasz érkezett. Megnyugodtam nem vagyok egyedül. Egyszerre, egy időben, egy utcában nem lakhat  ennyi üldözési mániában szenvedő.

Sokan válaszoltak levélben, email-ben illetve élőszóban az utcán megállítva. Néhányat idézek is, nem fontossági sorrendben, hanem majd hogy nem találomra, ahogy az email-ek postafiókomból "kipottyannak". Íme a Röges utcaiak tíz pontja:

1. Szükséges lenne fekvőrendőrök elhelyezése. Úgy tudjuk erre volt már kezdeményezés, de a városvezetés nem fogadta el a lakók igényét. Azt az információt kaptuk, hogy a TESCO miatt a Röges utcát a Dózsa Györgyöt elkerülő útként tekintik, amire az utca, szélessége miatt nem alkalmas. Egyben szeretnénk felhívni minden felelős figyelmét, hogy a Röges utca az aszfaltozás óta veszélyes, az itt lakók kiszolgáltatottak. Eddig csak a gyerekeink és a szomszédaink macskáit gázolták halálra a nagy sebességű autósok, de tartunk attól, hogy előbb-utóbb az utcában élő gyerekek is lesznek a balesetek áldozatai között. Jó lenne ezt megelőzni!

2. Jut eszembe, a felső útszakaszon is tudok balesetről.Az itt lakókon kívül mindenki megy, mint a meszes. Láttam már bőven 120 fölött közlekedő Mercedest, de az átlag min 70! A reggeli munkába indulási kísérleteink sem egyszerűek. Van, hogy 2-3(!) percet álldogálok, mire ki tudok tolatni az egyébként jól belátható portámról. El tudom képzelni, hogy a nagy sövénytől Önnek sem egyszerűbb. Magánügy tudom, de gyerekkoromban 2 óránként ment el egy-két autó, tudtunk focizni az úton. Pont az Ön ingatlana előtt is…

3. Fekvö-rendör,  mg  az egyirányusitását  a Röges  utcának is.  Lakó-pihenö  övezet.......  Borzaszto  a  forgalom.


4. Mi a kapun való ki és beállást több perces várakozás után tudjuk véghezvinni, mert a Szőlő utca felől bekanyarodók előttünk gyorsítanak...

5. Az "utcai harc" persze minket is zavar, térfigyelő kamera, sebességmérő automata, polgárőrség járőre, vagy egyszerűen néhány ötletesen elhelyezett tank biztosan elvenné a kedvét a népeknek a gyorshajtástól.

6. Ha akkora a forgalom mint a Dózsa Gy. úton szélesítsék meg az utat,hogy biztonságosan lehessen megállni a ház előtt kocsival.Itt is kellenek zebrák,az talán lassítja a forgalmat és nem kell percekig várni amíg átjutunk a járdás oldalra.

7. A Pintér úr levelét olvasva,úgy érzem,nincs helyismerete.A Röges utcában ekkora lesz a forgalom,sőt még nagyobb.Nem az elkerülő út hiánya miatt van itt ilyen nagy forgalom, hanem az üzletek miatt(Tescó,Stop- shop és ami még épülni fog.Mint írtam, itt nincsenek jelzőlámpák,amik lelassítják a járműveket és zebra sincs.Sok besnyői Szt. János u-i kollégám azt mondta ,azért járnak erre,mert gyorsan el lehet jutni az M3-a.Dózsa Gy. út így mentesül.
Hogy a ház előtt nem lehet parkolni? Ez furcsa.Ha sokat van kinn a kocsi megérdemli,ha összetörik?Ha kiszállok a kocsiból ,hogy kinyissam a kaput az idő alatt is neki lehet menni!Vagy ez időhöz van kötve?Nekem alacsony a vérnyomásom  de ilyenkor nagyon fölmegy.

8. Egyik gyermekünk gyalogosként is naponta
tapasztalhatja az életveszélyes körülményeket, a száguldozó autók között
kénytelen hazajönni az iskolából. Eddig öt macskánkat ütötték el. A nyugalomhoz mindenkinek joga van.

9. Javaslataink a következők:
- utcánk lakó-pihenő övezetté nyilvánítása, ezzel a sebesség további
korlátozása
- vagy fekvőrendőrök elhelyezése
- vagy fix trafipaxok telepítése
- vagy a Röges utca forgalmának részben vagy teljes egészében történő
egyirányúsítása (vagy ezek kombinációja)

10. Remélem egyszer nem csak ígérnek a politikusok, hanem tesznek is valamit.
 

Szólj hozzá!


2010.04.06. 10:18 M3 János

Egy hírlevel a Röges utcai postaládákban

2009 december 28-án írtam egy levelet, amit több mint száz példányban lefénymásoltam és a viszonylag fagyos időben kézbesítettem, íme:

Nagy János

Gödöllő, Röges utca 27.

rogesutca@gmail.com

Téma: Balesetek a Röges utcában

 

Kedves Lakótársam!

 

 

Talán az Ön érdeklődésére is számot tart jelen levelem. ( ha mégsem, akkor kérem, ne vegye zaklatásnak, ha erről értesít, akkor többet nem fogom zavarni. )

Idén a házunk előtti járdán parkoló gépkocsikban több százezer forintos kár keletkezett közlekedési balesetek következtében. Szerencsére egyik sem járt személyi sérüléssel, pedig ennek esélye nagy, hiszen utcánkban nem csak az autós, hanem a gyalogos forgalom is igen jelentős, sőt egyre növekszik.

Úgy éreztem, hogy saját magam biztonsága érdekében a polgármesterünkhöz kell fordulni levélben, amelyben ezt írtam:  „Kérem, szíveskedjen megoldást keresni, találni arra, hogy a Röges utcában az úton, a járdán közlekedők életét ne veszélyeztessék az autósok!”

Levelemre Pintér Zoltán alpolgármester úr válaszolt. Hosszabb leveléből csak egyetlen, legfontosabb részt másolok ide: „Természetesen nyitottak vagyunk minden olyan ésszerű megoldásra és kérésre, amely teljesíthető és életüket biztonságosabbá, komfortosabbá teszi. Ehhez ajánlom személyes segítségemet a legnagyobb tisztelettel, s javaslom, hogy január elején igénye szerint Guba Lajos önkormányzati képviselő úrral közösen konzultáljunk a megoldási lehetőségekről.”
Talán ebből is kiderül, hogy a válaszában egyetlen az utcánk biztonságát javító megoldás lehetőségéről, tervéről, megvalósíthatóságáról sem írt. ( Aki megadja az email címét, annak szívesen megküldöm a teljes levelezésünket, hiszen közérdekű jellegéből adódóan nem vonatkozik rá a levéltitok. )
Mivel én sem közúti közlekedési, sem városrendezési képesítéssel, gyakorlattal nem rendelkezem, ezért ezúton kérem Önt, hogy ha ideje engedi, úgy szíveskedjen megírni nekem, hogy:
1.Szükségesnek tartja-e a Röges utcai közlekedés biztonságának növelését?
2.Történt-e az Ön ingatlanának közvetlen közelében baleset az elmúlt 3 évben?
3.Milyen balesetveszélyes helyzet(ek)ről van tudomása az utcánkban?
4.Érte-e már Önt inzultus akkor, amikor ingatlanáról elindult, illetve oda megérkezett?
5.Vannak-e konkrét javaslatai, ötletei aminek megvalósíthatóságát kérhetem majd a január eleji alpolgármester úrral és képviselő úrral lefolytatandó konzultációnkon?
 
A Tesco, Stop-Shop bevásárló központok fejlődése nem állt meg, ezért valószínűleg további forgalom- és balesetveszély növekedésre számíthatunk, ezért kérem, hogy tegyünk meg minden tőlünk telhetőt a biztonságunk érdekében! Mindenki segítségére számítok!
Nagy János, Röges utca 27.   rogesutca@gmail.com

Kíváncsian vártam a fogadtatást, addig volt bennen egy kis feszültség: vajon modernkori Don Quijote lennék, aki szélmalom helyett autókkal száll szembe?

 

Szólj hozzá!


2010.04.05. 22:58 M3 János

A jogszabály a Röges utcaiak érdekét védi

 Vita, érdekellentét esetén előkerülnek jogszabályok, amelyek segíthetik az eligazodást. Botcsinálta jogértelmezőként én is találtam egyet:
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről. Ugye a Röges utca 1997-ben jórészt földes út volt, így minden kétséget kizáróan ezen jogszabály alapján lehetett volna megváltoztatni státuszát lakóútról gyűjtőútra. Ugyanis a rendelet 3. § (3)  bekezdése előírja, hogy mely esetekben ( a gyűjtőút is idetartozik ) köteles az illetékes a településszerkezeti tervet módosítani.
(3) A településszerkezeti terv kötelező alátámasztó szakági munkarésze:
1. a tájrendezési,
2. a környezetalakítási (a külön jogszabály szerinti környezeti értékelésnek is megfelelő tartalommal),
3. a közlekedési (az országos közutak és a helyi fő- és gyűjtőutak hálózata, csomópontjai és keresztmetszetei)
Most persze bárki gondolhatja, hogy lakóútból gyűjtőutat tervezni csak elhatározás kérdése, az érdekeinkre legyintőknek most mégis rossz hírrel szolgálok: ez nem így van, hiszen az idézett jogszabály erről is rendelkezik:
26. § (2) A közutak, vasutak elhelyezése céljára - más jogszabályi előírás, illetőleg elfogadott helyi építési szabályzat és szabályozásiterv hiányában - legalább a következő szélességű építési területet kell biztosítani:

     1. gyorsforgalmi utak (autópálya, autóút) esetén    60 m,
     2. főutak esetén    40 m,
     3. országos mellékutak esetén    30 m,
     4. helyi gyűjtőutak esetén    22 m.
Már pedig a Röges utca nincs 22 méter széles, talán átlagban 15 méter, de néhol még 10 méter sincs a szembenlévő telekhatárok közötti távolság. Vajon kinek az érdeke, hogy a Röges utca gyűjtőúttá minősítve tehermentesítő elkerülő útja legyen a Dózsa György útnak? Vajon az elmúlt évek tapasztalata alapján érdemes, értelmes dolog ezt fentartani?
 

Szólj hozzá!


2010.04.05. 17:01 M3 János

Kitől számíthatunk segítségre?

Miután a Suzukinkat is összetörték rájöttem: nem a véletlenek műve ez a sok baleset a Röges utcában. Talán egy valami köszönhető a véletlennek: súlyos személyi sérülés, tragédia még nem történt. Hiszen a járdán várakozó autónk helyén akár gyalogosokat is gázolhatott volna a száguldozó autós.

Segítségre van szükségünk, a polgármester úrhoz fordultam:

Kedves Polgármester Úr!

Nemrég említettem Önnek, hogy a Röges utcában nem lehet biztonságosan közlekedni.
Fél éven belül már másodszor történt súlyos közlekedési baleset a házunk ( Röges utca 27 szám ) előtt.
Különösen súlyossá teszi a helyzetet, hogy mindkettő a járdán történt: a valószínűleg szabálytalanul, gyorsan közlekedő autók megcsúsztak és a járdán parkoló autóknak ütköztek.
Kedves Polgár mester Úr!

Tessék mondani, hogyan lehetséges az, hogy a Röges utcán főutakra jellemző forgalom van, miközben még ma este is a fél úttest volt, úgy ahogy letisztítva?
Kérem, szíveskedjen megoldást keresni, találni arra, hogy a Röges utcában az úton, a járdán közlekedők életét ne veszélyeztessék az autósok!
Amíg nem történik jóvátehetetlen kár.

Gödöllő, 2009-12-17
Üdvözlettel:

Nagy János
Röges utca 27.

A válaszra ugyan egy kicsit várni kellett, de megérkezett:

 


Tisztelt Nagy Úr!

Engedje meg, hogy Polgármester Úr nevében én válaszoljak levelére.
Sajnos valóban megnőtt a forgalom a Röges utcában, amelynek számos oka
van. A legfőbb ezek közül a várost elkerülő út hiánya, amely 2002 óta
csak terv, s az állam nem biztosítja hozzá az anyagi forrásokat.
Másik tény, hogy városunkban 18 ezer gépjármű van. Ez ellen nem lehet
mit tenni, megtiltani sem lehet, hogy az emberek autót vegyenek, s azok
használatát sem. Más kérdés, hogy a közlekedési morál olyan szinten van
ma Magyarországon, amilyet tapasztalunk, és sokszor feleslegesen ülnek
volán mögé az emberek.
Sajnos az aszfaltozott utakon az autósok bizonyos része száguldozik -
nem törődve a balesetveszélyekkel. Hiába van az Önök utcájában is
sebességkorlátozó tábla, ezt nem veszik figyelembe. Fekvőrendőr
elhelyezését a közlekedési hatóságok nem engedélyezik, mert gyűjtő útról
van szó, így marad a rendőrség, amely lehetőségeihez képest méri a
sebességet. (Jellemző, hogy utána rögtön megjelennek az ügyfelek, kérve
a közbenjárásunkat a bírság elengedésére..)
Alapvetően szabály, hogy az úttesten nem lehet parkolni, mindenkinek a
saját ingatlanán belül kell megoldania ezt, ugyanakkor a kint parkoló
autóknak automatikus forgalomlassító hatásuk is van. A járdán pláne nem
szabad parkolni, ez is tény. A járdát megvédhetjük korlátokkal, számos
helyen ezt meg is tettük, de a felelőtlen autósok ellen ez sem nyújt 100
százalékos védettséget.
Ilyen, havas időben pedig mindenkitől elvárható lenne a fokozottan
óvatos vezetés és a téli gumi használata.
A VÜSZI Kft. munkatársai hétvégén szombaton 15 órától 23 óráig, majd
vasárnap hajnali 3 órától folyamatosan takarították az utakat és a
közlekedési útvonalakat járhatóvá tették Azonban olyan mértékű szél
volt, hogy ez hóátfúvásokat eredményezett, amelyet Ön is tapasztalt.
Mindez nem menti fel a nem megfelelően közlekedőket, csupán érzékeltetni
szerettem volna, hogy a város mellett a lakosságnak is hozzá kell tennie
a magáét (például a sebesség és a közlekedési szabályok betartásával) az
európai élethez.
Természetesen nyitottak vagyunk minden olyan ésszerű megoldásra és
kérésre, amely teljesíthető és életüket biztonságosabbá,
komfortosabbá teszi. Ehhez ajánlom személyes segítségemet a legnagyobb
tisztelettel, s javaslom, hogy január elején igénye szerint Guba Lajos
önkormányzati képviselő úrral közösen konzultáljunk a megoldási
lehetőségekről.

Addig is kívánok Önnek és családjának áldott, meghitt ünnepeket és
egészségben gazdag, boldog új évet!

Tisztelettel:

Pintér Zoltán
Gödöllő alpolgármestere

Szólj hozzá!


2010.04.05. 13:55 M3 János

Rendőrségi hír a vétlen gyorshajtóról

"Augusztus 19-én délelőtt könnyű sérüléses közlekedési baleset történt. Egy Fiat Ducato típusú tehergépkocsi vezetője Gödöllő lakott területén belül, a Berente utcában a Dózsa György utca irányába haladt. A Röges utca kereszteződéséhez érve a kihelyezett elsőbbségadás kötelező jelzőtábla ellenére nem biztosított elsőbbséget a neki balról jobbra a Röges utcában a Rét utca felé haladó Renault típusú személygépkocsinak. Az ütközés következtében a vétlen jármű utasa 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett."

És ami a rendőrségi hírekből kimaradt: azért kellett a tűzoltóknak a "vétlen" kocsiból az utast kivágni, mert rendkívül gyorsan közlekedett és így ütközött. Valószínű, ha 40-es sebességgel hajt, akkor időben lehetett volna észlelni, hogy a kereszteződés felé tart.

Szólj hozzá!

Címkék: vétlen gyorshajtó kisteherautó röges berente


2010.04.05. 13:32 M3 János

Öt méterrel távolabb

A következő tél a 2009-es sem kímélte a házunk előtt parkoló autót, ezúttal a miénket. Viszonylag tiszta időben, alig pár centi hó esett, de a sietős átutazó "beköszönt". Napközben történt, igen erős forgalomban, a vétkes ezúttal nem távozott angolosan, igaz most is jelentkeztek segítő szándékkal szemtanuk, ha esetleg variálós lenne a károkozó. Nem volt az. Talán a magyarázata volt egy kicsit hihetetlen, hogy alig hússzal jött, s így tolta 5 méterrel arrébb a kocsit a behúzott kézifék ellenében. Szóval meg volt a szabálytalankodó, de még sincs happy end? Bizony azóta ( 2009. december 17. ) eltelt majdnem négy hónap, de a MABISZ-nak még mindig nem sikerült felkutatnia az illetékes biztosítót, ugyanis a vétkes külföldi rendszámú autó volt. Az ügy talán félévig húzódhat még, de a tanulság meg van: ki akarod az autódat vonni a forgalomból? Parkolj a Röges utcában!

Szólj hozzá!


2010.04.05. 13:02 M3 János

Vendégségben a Röges utcában

 Unokaöcsém a város másik felén lakik egy szép, barátságos mellékutcában. Persze ismeri a mi forgalmas főutcánkat is, de igazán egy szépnek indult téli estén lett benfenntes. Tél volt, hó esett, de nem az ünnepek jöttek, hanem a rendőrök és az autómentő. Friss hó hullott, néhány centiméter, ami épp elég volt, hogy a rutinból utcánkban száguldó autóstárs felöklelje a vendégünk autóját, alaposan behorpasztva, még a kerekét is kipukkasztotta. Érdekes, hogy a vétkes erről tudomást sem véve tovább hajtott, csak a szemtanuk elmondásából sikerült az értesített rendőröknek felderíteni és azonosítani. Szép kis vendégség... a Röges utcában.

Szólj hozzá!


2010.04.04. 22:08 M3 János

Képviseletünk két kampány között

 A Röges városrész önkormányzati képviselője is hivatkozott a környék útjainak komfortosságára. A http://www.lokalpatriotaklub.hu/12-valasztokorzet-guba-lajos internet címen többek között ezt is olvashatjuk: "Tizenkét évi képviselői megbízatásom idején választói körzetünkben felújításra került a Gödöllői Városi Múzeum épülete, megépült az új Városi Könyvtár és Információs Központ, átadásra került a TESCO-áruház, ezzel együtt elkészült a Thegze, Berente, Röges utca aszfalt burkolata"

Guba Lajos képviselő úr eredményeinek sorából 2006-ban még hiányzott az érintett terület biztonságának megvalósítása. Bízom benne, hogy a 2010-es siker listájábóll már ez az érdem sem fog hiányozni.

Szólj hozzá!


2010.04.04. 21:54 M3 János

Már akkor megmondtuk!

 Tudtuk(?), hogy ez lesz! 2001. november 29.-i számában így számol be egy körzetünket érintő lakossági fórumról a Gödöllői Szolgálat című helyi kiadvány: "A beszámoló után a lakosok kérdései következtek, szinte minden résztvevő hozzászólt, kérdezett. Leginkább a tervezett Tesco-üzletközpontot firtatták; többen nem titkolva ellenérzésüket amiatt, hogy a forgalom és a rakodás zaját nem lehet majd elviselni. Ezeket az aggodalmakat jórészt eloszlatta Fábián Zsolt alpolgármester okfejtése, aki elmondta: a Tesco engedélyezését igen komoly hatástanulmányok beszerzése előzi meg, amik során ki lehet szűrni a problémákat."

A helyzet példaértékű, mondhatnám szokványos: a "résztvevők" értetlenkednek, aggodalmaskodnak az "alpolgármester" okfejtése mindezt leküzdi. Értelmetlen lenne most volt alpolgármesterünket szembesíteni egykori "okfejtésével", aki talán bizakodva mutatná még most is a hatástanulmányokat. Hiába ez a lovacska már elszaladt!
 

Szólj hozzá!


2010.04.04. 20:59 M3 János

Utcából főút

 Gödöllő, Röges városrész névadó utcája, évtizedekig jórészt poros földút volt. Ma pedig főút, szószerint: az elhaladó gépjárművek száma, sebessége révén főközlekedési út lett. Igaz hivatalosan "csak" gyűjtőút, ami annyit tesz, hogy a közeli lakóutak, mint például Kazinczy, Surin, Berente lakóinak útját bekapcsolja a városi közforgalomba. A közelben lakókat aligha az utca státusza érdekli, hanem a város vezetésének döntése: legyen a Röges utca a Dózsa György út tehermentesítője! A terv megvalósításához nagy segítséget jelentett a közeli Tesco áruház megépítése, hiszen a beruházó vállalta a Röges utca aszfaltozását is, így az út minőségére aligha lehet panaszkodni, viszont a gépjármű forgalom nagysága, a gyorshajtók sokasága és a balesetveszély nem tűr további halogatást: 2009 év végén betelt a pohár. Tudjuk, hogy minden felelősséggel tartozó döntéshozó tisztában van a kialakult helyzettel, még sem történt érdemi elmozdulás.

Az elmúlt néhány hónap során sikerült előre mozdítani az ügyünket, de még mindig az út elején járunk. Először meg kell találni a forgalomcsillapítást szolgáló eszközöket, majd utána azokat meg is kell valósítani. Ehhez szükség lehet egy fórumra, ezért indítom most útjára ezt a blogot.

Kedves Röges utcaiak, környékbeliek! Regisztráljatok és minderről, mindenről írjatok véleményt!

Szólj hozzá!